2009年8月27日 星期四

心痛的感覺

華盛頓公園裡的日本花園

I woke up at midnight feeling a bit empty when I stayed in Benson hotel in Portland.

I will be seperated from my daughter in the morning of Aug 27. it is kind of sadness
for me even though I know it is time of letting go when my daughter is growing up to

be living on her own. I can't image how much I will think of her when I go back to Taiwan.

Anyway we did have good time in Portland.
(以上摘錄自花開花落素真的部落格)

素真和女兒的告別
令人鼻酸
過去出國
和孩子說明即將離別
孩子會在車水馬龍的街心將頭轉過一邊
有時出國時
孩子在發高燒
又不得不上飛機
雖有家人照顧
心裡還是牽掛整個旅程
在異地租屋之處
常登上頂樓洋台
夢想將雙腳提起
讓地球自轉將台灣轉到我腳下
看我家一眼
跳下找我女兒
這真是痛苦至極的人的瘋狂
當我不在國內
女兒會躲在衣櫥內獨自悲傷
離開和她戲耍的表姊妹们
人類的家庭充滿深刻的情感
不像野生動物那麼容易離別
我很了解此刻的素真心情
快回來這兒有妳畫畫的朋友在等妳
女兒也會認識同年齡的伙伴
展開她的成長之路

1 則留言:

sjl 提到...

Dear all,

昨晚11點左右回到淡水
不知是時差使然
我此刻越晚精神越好
旅行中很懷念擔仔麵肉燥麵牛肉麵
謝謝秀美老師與我們分享年輕時旅行的歲月
那是無價的生活經歷
向堅強美麗的老師致敬